Zoekwoorden Onderzoek
Het zoekwoorden onderzoek is het startpunt voor zoekmachine optimalisatie. Het geeft je inzicht in welke woorden de klant intypt in zoekmachines zoals Google. Als je deze zoekwoorden gebruikt in je online marketing middelen dan ziet Google jouw autoriteit eerder en groeit je online zichtbaarheid.
Als het gaat over SEO en SEA begin je hier.
SEO betekend Search Engine Organic –> dit zijn de posities op Google die onbetaald op basis van autoriteit verkregen worden.
SEA betekend Search Engine Advertising –> dit zijn de posities op Google die betaald verkregen worden door te targetten op woorden (Google Advertenties) of producten (Google shopping).
Home » Online Marketing » Zoekwoorden onderzoek
Wat is een Zoekwoorden Onderzoek?
Om te weten wat er gebeurd in een zoekwoorden onderzoek, heb je eerst te weten wat een zoekwoord is. Een zoekwoord is een term die iemand intypt in de zoekbalk van een zoekmachine (Google, Bing). Het aantal keren dat dit zoekwoord wordt getypt wordt samengevoegd in bakjes door Google Advertising. Deze bakjes worden afgerond en ook gebruikt om de advertentie tarieven mee te bepalen. Je kan namelijk ook adverteren op zoekwoorden.
Bij een zoekwoorden onderzoek ofwel zoekwoorden analyse wordt er bekeken op welke woorden er binnen een bepaalde branche interessante zoekvolumes zitten. De zoekvolumes zijn per maand over heel Nederland. Zo kan je als gebruiker van een merk jouw website beter vindbaar maken door deze zoekwoorden te gebruiken. Stel er wordt 1.100 keer gezocht op “zoekwoorden onderzoek” dan gebruik je deze term in je website optimalisatie en bijvoorbeeld als # op social media. Zo herkent Google jouw autoriteit op deze term en zal je eerder betere posities krijgen. Dit is een van de 250 onderdelen waar Google naar kijkt om te bepalen of je autoriteit krijgt.
Waarom gebruik je zoekwoorden op je website?
De zoekwoorden zeggen letterlijk welke woorden er bekend zijn voor jouw klant, door deze te gebruiken in allerlei variaties zal je de klant ook beter kunnen bereiken. Zoekwoord optimalisaties hebben daarom ook een positieve invloed op je marketing verhaal op je website.
Welke onderdelen bevat het Zoekwoorden Onderzoek?
Na een afstemmingsgesprek zullen we de branche onderzoeken en een zoekwoorden lijst met zoveel als mogelijk zoekwoorden opstellen. Indien gewenst clusteren we direct deze woorden voor focus. Met onze software kunnen we direct inzichtelijk maken hoe jullie website scoort op deze zoekwoorden.
Extra opties
- Delen lijst met de grootste concurrenten (partijen die nu bezoekers uit deze woorden halen, kan mooie samenwerkingen opleveren)
- Meerdere evaluaties uitvoeren, bijvoorbeeld maandelijks
- Zoekwoorden clusteren, zodat je direct overzicht hebt
- Browse (indeling website) voorstel maken
- Voettekst (onderste deel website) voorstel maken
- Voor actuele zoekwoorden raden we aan deze dienst jaarlijks te herhalen
Wat levert het Zoekwoorden Onderzoek op?
Als je deze lijst consequent verwerkt op je website volgens onze 13 gedefinieerde stappen, deze komen terug in ons Online Marketing Advies, draagt dat bij aan het krijgen van meer bezoekers op je website. Omdat je posities via Google verhogen. In hoeverre positieverbetering mogelijk is met je concurrentie bespreken we in een uitgebreider advies.
De eerste stap, zodat je weet of het binnenhalen van gratis bezoekers voor jouw branche haalbaar is, is dit zoekwoorden onderzoek. Daarnaast voor de goede doorvertaling voor jouw website hebben we de dienst Online Marketing Advies.
Is een Zoekwoorden Onderzoek altijd nodig?
Het kan voorkomen dat er geen woorden gevonden worden in de branche waarin jij werkzaam bent, bijvoorbeeld omdat je een nieuw product op de markt hebt gebracht. Dan zal een zoekwoorden onderzoek helaas niet veel opleveren, en zal je meer moeten inzetten op merk bekendheid. Als jouw product of dienst niet over heel Nederland te verkrijgen is, moet je er rekening mee houden dat een deel van het zoekvolume niet voor jouw van toepassing zal zijn.
Wat is het verschil tussen zelf een gratis zoekwoord onderzoek uitvoeren of door een online marketing bureau?
Zelf | Bureau |
Onderzoeken welke software het beste werkt. | Goede software in huis. |
Geen verdere visie op zoekwoord integratie. | Bredere kennis over de doorvertaling van de zoekwoorden. |
Je weet niets over je concurrenten, waardoor je misschien veel werk stopt in de verkeerde optimalisaties. | Concurrentie overzicht genereren, waarbij je veel kan leren van je concurrenten en weet waar je in de optimalisatie op kan focussen. |
De bepaalde zoekwoorden verlies je uit het oog in de monitoring. | De software monitort je huidige posities, zodat je ook ziet wat je resultaat is. Wij rapporteren ook in combinatie met de gratis Google diensten (Google Analytics en Google Search Console) zodat je weet waar je bezoekers vandaan komen. |
Geen focus in de uitvoering. | Focus en projectmanagement, waardoor een plan ook tot uitvoering komt. |
- Kennismakingsgesprek
- Delen zoekwoord overzicht
- Evaluatie posities Google
Prijzen Zoekwoorden Onderzoek* | Indicatie uren | Prijs excl. BTW | Prijs incl. BTW |
Website 1 branche | 4 uur | € 340 | € 411,40 |
Website 2 branches | 8 uur | € 680 | € 822,80 |
*Alle prijzen zijn een indicatie op basis van ingeschatte uren. Alle diensten worden vooraf afgestemd en je ontvangt altijd een exactere urenindicatie op de opdracht ter ondertekening.
Anderen bekijken ook
Omdat je deze dienst hebt bekeken, worden deze diensten erbij aanbevolen.
Dit marketing advies omvat alle online onderdelen welke bijdragen aan een hogere online vindbaarheid. Na de uitvoering van dit advies zal je website online beter gevonden worden.
Het Online Marketing Advies is niet direct op je website doorgevoerd. Als je zelf de capaciteit niet hebt, is het mogelijk om mij direct voor een aantal afgesproken uren ons in te huren, om alle uitvoerende taken uit te voeren.
Vos Online Marketing Advies neemt de inrichting van Google Mijn Bedrijf van je over, zodat je lokaal beter gevonden wordt en zelf kunt blijven focussen op de uitvoering van je bedrijf.
Populairste diensten Vos Online Marketing Advies
Bekijk hier de diensten waar het vaakst voor gekozen wordt.
Focus in je online marketing strategie, na dit advies weet je waar je moet beginnen om het meeste resultaat te behalen.
Je ontvangt per branche het maximale aantal zoekwoorden welke je kan gebruiken in al je uitingen. Door de zoekwoorden te verwerken op je website word je website beter vindbaar.
We koppelen de gratis dienst van Google, Google Analytics aan je website zodat je weet hoeveel bezoekers je hebt en waar ze vandaan komen.